Sanomalehtimainontaa luetaan osana lehden muuta sisältöä. Siksi se on lukijoille mieluisin tapa vastaanottaa mainontaa.

Sanomalehtimainosten huomaaminen on samalla tasolla kuin vuonna 2005. Ilmoituksia myös luetaan yhtä huolella kuin aina ennenkin.

Säästäminen on kaikkien suomalaisten suosikkisijoituskohde. Silti sanomalehtien lukijoissa on paljon heitä, jotka ovat valmiit suuntamaan ulkomaanmatkalle heti, kun vähänkään ylimääräistä rahaa on käytössä.

Esimerkiksi ulkomaan matkojen hankintaa suunnitellessaan kuluttajat kokevat saavansa parhaiten tietoa paitsi internetin laajasta tarjoamasta myös sanomalehtimainonnasta.

Lähde: Kansallinen Mediatutkimus Syksy 2012/Kevät 2013, Kärkimedia Paneeli, Alueellinen Ostokäyttäytyminen syksy 2013