Sanomalehdessä olevaan mainontaan suhtaudutaan myönteisemmin kuin muissa medioissa

comments_Maaliskuu2014
Sanomalehtiä lukee päivittäin 2,9 miljoonaa suomalaista

Moni meistä haluaa tuntea paperin kädessään, saada lukemisesta fyysisen kokemuksen. Arvostamme painettuun sanomalehteen liittyviä arvoja. Sanomalehtiin voi luottaa. Sanomalehti menee syvälle. Sanomalehdessä on sisältöä, joka on valmiiksi pureksittu kiinnostaviin suupaloihin. Näitä asioita lukijat nostavat esille kyselyissä ja tutkimuksissa. Siksi me haluamme niitä julkaista. Paikallisuus on lukijalle tärkeää. Sanomalehden lukijaa kiinnostavat oman alueen asiat.

Sanomalehdessä olevaan mainontaan suhtaudutaan myönteisemmin kuin muissa medioissa. Itse asiassa painettu sanomalehti on kuluttajan mielestä paras tapa vastaanottaa mainontaa. Tuoreen tutkimuksen mukaan peräti 65 % nuorista oli sitä mieltä, että painetulla lehdellä tulee aina olemaan jonkinlainen rooli heidän elämässään. Suomessa kasvaa edelleen fiksu nuoriso.

Sanomalehtien tiedot tässä artikkelissa ovat 34 Kärkimedialehden tietoja, lähteet Kansallinen Mediatutkimus Syksy 2012/Kevät 2013, Yhteisöllistyvä Media 2012, Kansallinen nuorisotutkimus 2013

meidänsanomalehti.fi